Produkterne er modtaget i gave, så reklame
Før corona og dengang alt var, som det plejede at være, så hændte det, at jeg gik til et lille event i ny og næ. Nogle bedre end andre. Men et af de events, jeg altid så frem til og hjertens gerne støttede op om, var Estèe Lauders tilbagevendende oktober-event. Et event, der altid er dedikeret til deres Pink Ribbon-kampagne.
I år var eventet, ligesom alt andet, en smule anderledes. Men vigtigste af alt, så blev det gennemført. Det gjorde det nærmere bestemt i sidste uge, hvor jeg mødtes med Estèe Lauder-teamet og en stor håndfuld kollegaer, til et zoom-event. Inden da, havde vi fået tilsendt den fineste pakke, der bl.a indeholdt en samling produkter (som jeg kommer ind på længere nede) en pose med summerbird-chokolade og en lille flaske champagne. Med andre ord, var der lagt op til en ægte hyggelig aften foran skærmen og det var det bestemt også.
Pink Ribbon
Men hvad er Pink Ribbon-kampagnen? tænker I måske. Det er en tilbagevendende kampagne, hvor Estèe Lauder går sammen med en håndfuld partnere og sætter fokus på og støtter op om kampen mod brystkræft.
Det betyder, at de udvælger et en håndfuld produkter fra nogle af deres brands, hvor de i hele oktober-måned, donerer 100% af salget til kræftens bekæmpelse. Det gælder på alt salg i Magasin og på deres egen webshop.
Jeg synes at det er en af de fineste kampagner, for som vi bl.a også blev informeret om, så er netop brystkræft, som langt de fleste af hos kvinder, blive berørt af på et eller andet tidspunkt i vores liv. Det kan ramme os selv, vores mødre, vores veninder, søstre, kollegaer osv.
Heldigvis er man kommet rigtig langt i dag. Både hvad angår forskning og behandling. Men det kan stadig blive bedre og nu kan man altså støtte udviklingen og samtidig lade nogle af markedets bedste skønhedsprodukter flytte ind på badeværelseshylden. Det kalder jeg altså for en ægte win/win.
Herunder kan I se lidt nærmere, på de produkter, der indgår i kampagnen.
To af mine favoritter
Kender I det der med, at der er nogle produkter, der bare ALTID fungerer for jer og som SKAL være der, for at gøre samlingen komplet? Sådan har jeg det med de her to, som er noget af det aller bedste der findes. I hvert fald hvis I spørger min hud.
Creme De La Mer er fugtighedscremen over dem alle. Intet mindre. Den dufter helt fantastisk og tilfører den her helt perfekte mængde fugt. Jeg kunne skrive en roman (eller i hvert fald et langt blogindlæg) om hvor godt jeg synes om den. Den har også været et tema i mange af mine tidligere skønhedsindlæg.
Det er lidt det samme med Advanced Night Repair. Den perfekte nat-serum, der virkelig holder hvad den lover. Den gør så meget godt for huden og det er helt synligt, hvordan den mindsker hudens linjer over natten. Hvis der findes en kur for evig ungdom, så er det den her.
En fugtgivende natmaske
Det her lille grønne vidunder, har jeg hørt rigtig mange gode ting om og derfor varmede det også mit fugt-til-huden-elskende sind, da jeg så, at den var en del af kampagnen. Det er en natmaske, der, som navnet antyder, slukker hudens tørst. Den påføres inden sengetid og så vågner man altså op med en vidunderlig gennemfugtet hud. Den skal bruges ca. to gange om ugen.
A touch of pink
Jeg vil sådan ønske, at jeg var en af dem, der kunne finde ud af at gå med læbestift hver eneste dag. Det er altså bare next level af tres chic. De helt kraftige og meget røde af slagsen, fungerer ikke så godt til mig. Men derimod har jeg fundet en lille gylden mellemvej, med de her lette og rosafarvede af slagsen. Præcis som den her fra Bobbi Brown. Den giver farve, men ikke for meget. Farven holder desuden i op til 12 timer (!!!) og hvis man er til en lidt anden nuance, så kommer den i hele 18 af slagsen.
Protect your skin
Sidst men ikke mindst, så indgår Cliniques ikoniske Dramatically Different Hydrating Jelly også i udvalget. Et produkt, der er udviklet af hudlæger, der har den særlige egenskab, at den beskytter huden og gør den mindre modtagelig over for forurening. Den styrker hudens fugtbarriere, elasticitet og balance og sikrer, at den bevarer sin fugtighed. En sikker vinder.
Man kan shoppe og læse meget mere om kampagnen henne hos Magasin.