Reklame (jeg får ikke penge for at skrive om kampagnen, men det skal jo stå der alligvel)
Hvis der er noget jeg gerne støttet op om, at er det, når noget bliver gjort i en god sags tjeneste og derfor er det også en stor fornøjelse, at kunne dele Maria Nilas nye kampagne, som gik i luften d. 1 November. De kalder den for World Vegan Day (selvom det strækker sig over flere dage) og i år går indtjeningen for alle ordre lagt på deres webshop fra d. 1/11 til d. 10/11 til organisationen The Perfect World.
Save the Rhino
Som nogle af jer måske ved, så er langt størstedelen af Maria Nilas produkter veganske og det siger næsten sig selv, at de er glad for dyr og verdens dyrliv. Derfor er der også tale om et match made in heaven, når de henne hos The Perfect World bruger alle de penge der bliver rejst gennem kampagnen på at gøre livet bedre for de få frie næsehorn, der stadig er tilbage på kloden.
Et næsehorns horn er yderst værdifulde og derfor er der alt for mange der bliver dræbt, med det enkelte formål at kunne sælge hornene. Når en mor bliver dræbt, skal ungen redes inden for 24 timer, hvis den skal have en chance for at overleve og det sker desværre alt for sjældent. Derfor er næsehornet også en uddøende rase og hvis der ikke blive gjort noget, er det et spørgsmål om tid, før der ikke længere findes fri næsehorn.
Hos The Perfect World tager man de forældreløse næsehorn, som det lykkes at rede, til sig og giver dem en så god mulig start på livet på deres “sanctuary” der er placeret i sydafrika. Her holder man dem sikre, fodre dem, tager sig af dem og gør dem klar til et frit liv og slipper dem først, når de er 100% klar. I kan læse meget mere om projektet lige her.
Shop og støt op
Man støtter som sagt projektet ved at købe sine hårprodukter på Maria Nilas Webshop frem til d. 10/11 og i samme forbindelse giver de 25% rabat på alt med koden RHINO. At samtlige af deres produkter er ret vidunderlige, gør bestemt ikke situationen bedre 🖤