MARIENLYST STRANDHOTEL MED IDEAL OF SWEDEN

TRE TIPS TIL AT FINDE LØBEMOTIVATIONEN OG NOGET OM PÆNT TRÆNINGSTØJ

Løbemortivation

Reklamelinks: 1. HERE 2. HERE 3. HERE 4. HERE 5. HERE 6. HERE 7. HERE 8. HERE 9. HERE

Reklame for Reebok

Glædelig søndag, venner 🖤

Det er blevet tid til det næste indlæg i forbindelse med det samarbejde, jeg kører med Reebok her i April. For et par dage siden viste jeg er par af mine favoritter fra deres nye “MEET YOU THERE” kollektion og i dag kigger vi lige lidt nærmere på nogle af de andre ting fra kollektionen og i samme forbindelse kan vi jo ligeså godt snakke lidt om sport og træning og jeg vil hjertens gerne dele ud af mine bedste råd, til at finde motivationen til at komme igang. Og ikke mindst, blive ved med at være i gang.

Men lad os lige starte med tøjet: MEET YOU THERE er, som sagt, Reeboks helt nye kollektion og den består af en lang række styles. Alt fra sko og sportes BH’er til jakker til statement t-shirts. Tanken bag kollektionen er bl.a en god portion alsidighed. F. eks kan flere styles også bruges som andet end sportstøj og skulle nemt kunne styles med med almindelige hverdagstyles. Som jeg også skrev i mit tidligere indlæg, så vil jeg f. eks style de sorte track-bukser med en oversize hvid skjorte og en klassisk trench coat. Derimod vil jeg lade et par som de spraglede tights være sportstøj og worke dem på mine løbeture.

løbemotivation

Og speaking of løbeture, så lad os snakke lidt om det nu. For et par år siden fyldte mit løb en del herinde og også en hel del i mit virkelige liv. Der var et par år i træk, hvor jeg gennemførste 2 marathon og en række halvmarathon. Jeg lavede bl.a en lang beskrivelse af hvordan det rent faktisk føles at løbe et marathon og hvilke stadier, man kommer igennem under.

Selvom løb måske ikke fylder så meget herinde, som det har gjort, så fylder det stadig rigtig meget i mit virkelig liv. Jeg løber stadig og måske mere end nogensinde før. Hvor det engang handlede mere om performance og gode resultater, så handler det nu mere om noget jeg SKAL gøre for at holde mit liv i balance. Jeg kan simpelthen ikke undvære de 45 minutters løb, jeg typisk tager hver dag. På en travl og tætpakket dag, står også hellere end gerne lidt tidligere op for at kunne nå det. Mit humør bliver så meget bedre af det og jeg har det så meget bedre i min krop.

Da jeg kastede mig ud i de helt lange løb lavede jeg nogle rigtig gode tider og jeg blev bestemt også motiveret til at forbedre mig. Men som det jo er med den slags, så blev jeg ramt af lidt småskader hist og her og de perioder, hvor jeg ikke kunne løbe, havde jeg det, ærligt talt, totalt nederen. Derfor besluttede jeg mig for at holde igen med ekstremerne, da det vigtigste for mig var at kunne løbe.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke kommer til at løbe et maraton igen en skønne dag. Jeg havde faktisk også leget med tanken om at løbe Copenhagen marathon her til Maj, men jeg kunne bare mærke, at det ville fylde alt for meget og fjerne mit fokus fra ting, der rent faktisk er vigtigere. Dog skal jeg løbe et halvmarathon hjemme på Fyn om en lille måned og det glæder jeg mig faktisk til.



Det jeg oftest bliver spurgt til, når det kommer til løb, er motivationen og hvordan jeg finder den. Det kan jeg virkelig godt forstå, for tro mig, jeg kan tydeligt huske hvordan jeg havde det, da jeg selv besluttede mig for at komme i gang. Jeg plejer altid at nævne tre følgende ting og det uden tvivl dem, der har hjulpet mig til at holde fast i motivationen og måske endda gøre mig en smule afhængig.

● ROM BLEV IKKE BYGGET PÅ EN DAG

Det tager tid at lære at elske at løbe. Her snakker vi ikke bare en uge eller to. Faktisk tror jeg at der gik mere end et halvt år, fra dengang jeg begyndte, til at jeg kom til det punkt, hvor jeg bare kunne løbe, nyde det og ikke tænke over at det faktisk var hårdt.

● DU FORTRYDER DET ALDRIG

Har du svært ved at komme afsted, så sig ovenstående sætning til dig selv en million gange. Man kommer ALDRIG hjem fra en løbetur og tænker “at det var godt nok en dårlig idè”. Men mindre at man falder og slår sig, selvfølgelig 😉

● SÆT ET MÅL

Et mål er en genial motivationsfaktor og den følelse man får, når man rent faktisk når det, er ikke til at beskrive. Det behøver slet ikke at være noget vildt og vanvittigt. Mit første mål var f. eks at kunne løbe tre km uden at stoppe. Derefter blev det fem, så seks og til sidst ti. Derefter besluttede jeg mig for at halvmarathon og efterfølgende et marathon. Faktisk tror jeg at det er umuligt at lære at elske løb, hvis der ikke bare er et lille bitte formål.

Hvis I selv ligger inde med et godt tip eller to, så må I hellere end gerne dele  🖤

2 kommentarer

  • Jeg synes også, at det kan hjælpe at melde sig til et løb. F.eks. et dameblads-løb. De har forskellige distancer, så der er lidt for enhver løbe-lyst 🙂 Når billetten først er købt, så er man mere forpligtet til at komme afsted på løbeture op til. Og så er stemningen altid så hyggelig. Og man får en goodie-bag 🙂 Jeg har meldt mig til et ALT for damerne-løb med min søster. Så bliver det også en ting, vi har sammen. Det synes jeg også er ret motiverende 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mie Kirstine

      Du har så evigt ret!! Det var også det jeg egentlig mente med at sætte et mål. Men det er så sandt, at når mar billetten, så har man også en lille forpligtelse 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar

Leave some love

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

MARIENLYST STRANDHOTEL MED IDEAL OF SWEDEN