BANYAN TREE, PHUKET

img_0642Når kigger ud på den grå himmel her fra min lejlighed, så hjælper det heldigvis at lukke øjnene og spole tiden en uges tid tilbage. Dengang var jeg stadig i Thailand og boede på det fantastiske Banyan Tree-hotel. I løbet af de seneste par år, har jeg boet på en masse forskellige hoteller og flere af dem, har været overvældende og ret fantastiske. Der er dog intet, som slår Banyan Tree i Phuket, som på mange måder var et lille paradis.

Hotellet er nærmest en lille landsby i sig selv og består af en masse forskellige villaer. De kommer i flere forskellige størrelser og de største, har to store pools, privat kok, flere soveværelser, en kæmpe have og jeg ved ikke hvad. Vi boede i deres pool villa, som er lidt mere for almindelige mennesker 😉 Alligevel manglede der INTET og vi havde endda vores egen lille private pool, som man helt bogstavligt talt, kunne hoppe i, direkte fra stuen.

Hvem kommer lige og henter mig og tager mig med tilbage?

img_0588Jeg var helt vild med indretningen af deres største villaer. Den kan vel bedst beskrives som Asien møder skandinavien.

img_0568Alene morgenmadsbuffetten var hele den lange flytur vejr. Der manglede intet og sjældent har jeg spist så meget frisk frugt og drukket så meget vandmelonjuice.

img_0481Selvom alle villaer har privat pool, så er der også et kæmpe poolområde, med alt hvad man behøver. Derudover er der også et stort fitness-rum og en spa.

I spaen fik vi en helt fantastisk massage. Tro det eller ej, men jeg er ikke den helt store massage-fan og kan have enormt svært ved at nyde det, men den her oplevelse var bedre end alt andet, jeg nogensinde har prøvet og da jeg kom ud, følte jeg nærmest at jeg havde fået en helt ny krop.

img_0460Den første aften spiste vi en tre retters menu i hotellets asiatiske restaurant. Jeg fik naturligvis både Pad-thai, chicken satay og thai beef salad. Selv efter 9 dage, er jeg på ingen måde træt af thai-mad.

img_0463En lille ris-buffet med noget så almindeligt som blå ris

img_7978Hotellet er foholdsvis stort og der kan være langt fra villaerne til f. eks receptionen, stranden og restauranterne. Derfor er der tilknyttet cykler til alle villaer. Smart. img_0467

img_1208Så snart man går ud fra hotellets mure, bliver man mødt af en kæmpe strand, som faktisk ikke er overrandt af turister. Det er ikke en af de der klassiske thailandske-strande, men helt blåt vand og udsigt til en masse øer. Til gengæld er der palmer, hvidt sandt og de hyggeligste standkiosker.

img_1240Jeg vil tilbage. NU

img_0609I kan læse meget mere om hoteller henne på deres hjemmeside, hvor man også kan se billeder af de forskellige villaer.

Efter et par dage på Banyan Tree tog vi videre til et andet hotel. Det kommer der også snart et indlæg om og så har jeg også planer om at lave en lille guide, til det område vi boede i.