KAN VI TALE LIDT OM #12

DET NYE FITNESSCENTER – URBAN GYM

 

fullsizerender_2Sponsoreret af Urban Gym

Hej alle zusammen og rigtig glædelig fredag <3 For et par uger siden fik jeg et tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til og det vil jeg fortælle jer lidt om i dag. Nærmere bestemt handler det om, at jeg skulle teste det helt nye Urban Gym, som netop har slået dørene op i København, Odense, Viborg og Aarhus og i januar åbner der 2 nye centre i København.

Som de fleste af jer nok ved, så er jeg en meget glad løber og hvis det stod til mig, så løb jeg hver dag. Min krop har dog tidligere fortalt mig, at den ikke kan holde til det. Det var især min fod, der brokkede sig, og derfor har jeg erstattet halvdelen af min løbetræning i med en tur i fitnesscenteret, hvor den primært står på styrketræning.

Jeg har egentlig altid været glad for at gå på hold og især H.I.T har været et hit (hehe) hos mig. Jeg ved ikke helt hvad der er sket, men i løbet af de sidste par måneder, har jeg simpelthen ikke haft tid til at deltage i hold. Jeg har ofte benyttet mig af dem, som lå om formiddagen, men det er efterhånden virkelig sjældent, at jeg ikke har et eller andet sted jeg skal være kl. 9 eller 10. På den ene side er det jo bare godt, for det betyder jo at der er gang i forretningen 😉

Med andre ord, så har jeg pt. brug for en meget flexibel træningsform. Jeg er f.eks sådan en, som godt kan lide at stå op kl. 6 og få det gjort der og så et sted som Urban Gym jo helt oplagt. Især fordi man ikke betaler for ting, som man ikke benytter sig af. En medlemskab koster nemlig (og hold nu fast) kun 99 kr. om måneden og så er der endda ingen binding.

ug1I denne uge har jeg besøgt mit lokale center to gange. Det ligger naturligvis på Nørrebro og har i øvrigt en ret vanvittig udsigt (nederste billede til højre). Her giver navnet, Urban Gym i hvert fald god mening 😉 Jeg kan med hånden på hjertet sige, at jeg har totalt optur over stedet. Der er simpelt, rent (vigtigt) og ikke mindst en masse forskellige maskiner og udstyr.

Selvom jeg skal holde lidt igen med løb, så starter jeg altid med 10 min på løbebåndet. Jeg starter med 3 minutter med 12,5 km/1 så et min med 14 km/t og så gentager jeg det et par gange og så er man ligesom i gang. Derefter laver jeg styrke, hvor jeg træner en hulens masse mave, arme og skuldre.

Til sidstnævnte er det ret vigtigt, at der er det rigtige udstyr så som vægte, måtter, bænke og ribber. Jeg manglede heldigvis ingenting. Er man mere til styrketræning i maskiner, så er jeg sikker på, at man heller ikke vil savne noget. Jeg spottede i hvert fald de første 10 maskiner, som jeg ikke helt vidste hvordan fungerede 😉

img_8476

img_8510Indretningen i centret fortjener også lige et par ord med på vejen. Som jeg nævnte til at starte med, så er der rent og pænt, hvilket er afgørende for mig. Fitness centre kan virkelig være ulækre og beskidte og det er sådan noget, der kan få mig til at holde mig væk. Ellers er alt simpelt, minimalistisk og og bare enormt rart. farverne er afdæmpede og musikken er tilpas høj.

Det aller bedste er næsten, at man har sit medlemskort på telefonen. Nærmere bestemt på deres app. Jeg ved ikke med jer, men jeg har i hvert fald prøvet at have glemt mit medlemskort i mit andet fitness center et par gange og så koster det altså penge. Men telefonen, den glemmer man ligesom ikke, vel? 😉 Derudover kan man også lukke dig ind med appen hele døgnet, så skulle man være typen, der helst træner kl. 3 om natten, så er der også mulighed for det 😉

Man kan læse mere og melde sig ind henne på deres hjemmeside. Desuden kan man også følge dem på Instagram, hvor jeg bl.a kommer til at opdatere lidt i den næste tid.

ug1

2 kommentarer

  • Anna

    Hej Mie. Jeg kunne også godt tænke mig at træne mere fleksibelt, men jeg er superdårlig til at finde på øvelser, hvis ikke der er en instruktør. Kan du mon give tip til de øvelser, du laver?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mie Kirstine

      Det er også bare SÅ meget nemmere. Jeg tror faktisk ikke at jeg er den helt rigtige spørge, for jeg kan selv være lidt blank på det område. Jeg plejer dog at lave en del arm og maveøvelser og der laver jeg faktisk bare dem, som jeg har lært på mine holdtimer. Ellers er nettet og youtube fyldt med gode tips og tricks 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Leave some love

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

KAN VI TALE LIDT OM #12