WHEN IN ROME

Åh altså.. Jeg kan mærke, at jeg er blevet ramt af sådan en “summertime sadness”. Hverdagen er begyndt at melde sin ankomst og jeg har uden tvivl haft den bedste sommer i mit liv. Den har stort set stået på nye oplevelser hver eneste dag og jeg har brugt min bikini så mange gange, at den nærmest er blevet falmet i farven. Sommeren blev ikke dårligere af at afslutte den med en fantastisk tur til Rom. Jeg lovede et lidt dybere indlæg om turen, hvor vi boede, hvad vi lavede og hvor vi spiste. So here you go..

photo IMG_7800_zps67b10119.jpg

Hvorfor lige Rom? I dont know. Det var vildt billigt og som udgangspunkt er jeg ret stor fan af Italien. Det kunne nærmest ikke gå galt.

photo IMG_7745_zps7749b583.jpg

Inden vi bookede rejsen var jeg opmærksom på, at August og Italien = MEGET varmt. Derfor ville jeg heller ikke have en klassisk storby-ferie og jeg ville have muligheden for at kunne hoppe i noget vand, når jeg begyndte at koge over. Lad mig bare sige, at det var en virkelig god beslutning.

photo IMG_7748_zps20a6ac47.jpg

Hotels.com fandt vi en lille bungalov på en Camping plads. Jeg har længe leget med tanken om at komme på camping-ferie. På den der måde hvor der lugter af myggelys om aftenen og hvor man ikke kan sove for cikader.

photo IMG_7765_zps18fd072b.jpg

Her sidder jeg I vores fine lille bungalov. Jeg synes virkelig at vi valgte den ideelle løsning. For 4 overnatninger betalte vi kun 1500 kr. og alt var i fin stand. Selvfølgelig lidt primitivt, men vi manglede intet. Desuden var der en kæmpe pool, hvor over 50% af ferien blev tilbragt. I kan besøge campingpladsens hjemmeside lige HER

photo IMG_7751_zps8140e7ea.jpg

photo IMG_7786_zps989e7acb.jpg

Her danser jeg lige rundt i min yndlingskjole fra ASOS.

photo IMG_7919_zpsa769726e.jpg

De fleste af dagene startede vi med at bade og slappe MAX af. Når den varme middagsol havde lagt sig, tog vi ind til byen. Jeg vil gerne indrømme at jeg ikke har det HELT vildt over Rom. Det er en ualmindelig smuk by, men jeg tror bare at man skal være meget interesseret i Romersk historie for at få meget ud af det.

photo IMG_7794_zps5d7aab80.jpg

photo IMG_7796_zps7b88e1ed.jpg

Den ene dag drak vi lemonade og spiste frokost på den hyggeligste cafè. Servicen var ualmindelig god og priserne var også ganske fine. Den hedder Angelina a Trevi og er bestemt et besøg værd, hvis I skulle komme på de kanter. Deres hjemmeside findes lige HER

photo IMG_7797_zpsd0d77744.jpg

Find Holger. Eller Paw.

photo IMG_7924_zpsc92b3766.jpg

photo IMG_7930_zps4b68e0c4.jpg

Lad mig bare sige, at man ikke skal tage til Rom for at shoppe. Med mindre at man selvfølgelig er vild med Desigual og mærkelige sko 🙂 Dog var der de tre klassiske: H&M, Mange og Zara. Billedet her er taget i Zara og det er absolut den største af slagsen, som jeg nogensinde har være i. Den ligger på Via Corso.

photo IMG_7926_zpsdcb51df1.jpg

Pænt med pænt på..

photo IMG_7967_zps63fb5208.jpg

Den bedste rejsepartner..

photo IMG_7969_zps985a2013.jpg

photo IMG_7936_zpsc8f84254.jpg

Mig som er glad, brun og meget tilfreds, iført min anden yndlings-sommerkjole fra ASOS.

Hvis I har flere spørgsmål må i endelig sige til. Ellers kan I også kigge forbi min Instagram @Miequist1 hvor der er endnu flere billeder.