ET DØGN I PARADIS

Indlægget er sponsoreret af Comwell

Hola chicas! Så er jeg tilbage i gode gamle København, efter en (meget) forlænget i weekend på Fyn og i Jylland. Som jeg både har nævnt herinde, og som I nok også bemærkede henne på Insta, så smuttede min mor og jeg på en lille getaway i søndags.

Ikke hvilken som helst getaway, skulle jeg hilse og sige. Jeg har havde nemlig fået fornøjelsen af at være blevet inviteret på Spa-ophold på Comwell’s hotel, Kellers Park, som ligger ved Vejle. Et sted, jeg aldrig har besøgt før, men som jeg har hørt rigtig mange gode ting om (altså Kellers Park – ikke Vejle). Men hold nu fast hvor var det bare skønt, smukt og top-lækkert. Endnu engang blev jeg bekræftet i, hvor vigtigt det er, at man nogen gange lige tager en lille break fra hverdagen.

Jeg kan ikke løbe fra, at det er en af de ting, som jeg er ret god til at gøre. Enkelte vil nok også mene, at jeg gør det lidt for ofte 😉 Af samme grund har jeg også prøvet en del forskellige spa-ophold og Kellers Park er helt sikket et af de bedste steder.

img_0301Der er naturligvis et spa-område, som har alt hvad man har brug for. Jeg har faktisk tidligere været på spa-ophold, hvor selve spa-afdelingen har været mindre end min to-værelses lejlighed. Sådan er det heldigvis ikke her. Der er både et bassin til svømning, et varmvandsbassin, et til det kolde gys, en sauna, en aroma-sauna, tropical showers og ikke mindst udendørs jacuzzier.

Sidstnævnte er afgjort spa-afdelingens højdepunkt og der er altså noget ret magisk over at sidde der i kulden og lade sin krop blive varmet op af det varme, dampende og boblende vand.

Vi opdagede også, at man sagtens kan besøge deres spa uden at booke en overnatning. Så hvis man f. eks bor i nærheden, så vil det altså være en ret oplagt måde at tilbringe søndag – eller måske en mandag 😉 Der er virkelig ikke en finger at sætte på faciliteterne og der mangler ingenting. Er man tørstig, så er der måde vand og kaffe til fri afbenyttelse og er man sulten så er der også snacks og frugt. Trænger man til en kold øl eller et glas bobler, så kan det også købes.

Selve hotellet er forholdsvis stort og består af de smukkeste gamle bygninger. Det er placeret på en bakketop omgivet af flot natur og fra den ene side af bygningerne, kan man se ned til Vejle fjord. I det hele taget er den del af Danmark var vanvittig flot, men det har jeg vist nævnt herinde tidligere.

img_8677Da vi havde brugt så mange timer i spaen, at huden på vores fingre var mere eller mindre opløst, satte vi os op på værelset. Vi drak et (eller to) koldt glas hvidvin, lyttede til det nye album med Ed Sheeran spiste snacks og nødt solnedgangen og vores flotte udsigt.

madVores ophold inkluderede en 4-retters middag og selvom jeg havde det ret vildt over spaen, så var maden helt afgjort højdepunktet. Hold.nu.fast. hvor var det lækkert. Her snakker vi altså alt lige fra kuvertbrødet til desserten.

Middagen var sammensat af køkkenet og det var jeg faktisk en lille smule spændt på, for jeg kan ikke løbe fra, at jeg er lidt af en kræsenpind. Heldigvis ville tilfældighederne, at det hele fald i min smag og jeg levnede ikke så meget som en krumme 😉

img_8686Intet spa-ophold uden en morgenmadsbuffet 😉 Nu er jeg jo hende, som aldrig kan sove længe, så jeg vågnede naturligvis alt for tidligt. Heldigvis have jeg taget mine løbesko med, så jeg smuttede ud på en lille tur og kiggede på området og der var bare så fint og idylisk.

Da jeg kom tilbage snuppede jeg et hurtigt bad og så var det morgenmadsbuffeten, der stod for skud. Her manglede der heller ingenting. Der var brød, yoghurt, frisk frugt, ost, juice, æg, endda øllebrød og hvad man nu ellers kan forestille sig. Ej hvor gad jeg godt vågne op til sådan en omgang, hver eneste morgen.

img_8698Der er flere små kaffestationer rundt omkring på hotellet. Så hyggeligt.

img_8789På vejen hjem, kørte vi en lille omvej ind i skoven og tog et smut ind omkring Vejle, som faktisk har en rigtig hyggelig gågade. Vi kiggede lidt butikkerne og jeg endte bl.a med at købe den her sweatshirt.

Alt i alt havde vi bare en totalt vellykket tur og vi kørte derfra, med helt opladte batterier. Jeg kommer igen en dag – det er sikkert og vist.

Hvis I også er blevet interesseret, så kan I både booke og læse meget mere om stedet og mulighederne HER.